menu 

Nieuws

"2020: 5.000 leaseauto's via Wensink"

4 juli 2017

 

Wensink Lease heeft een mooie mijlpaal gehaald: 1000 leaseauto’s rijden er nu rond. Nu de organisatie staat als een huis, is het spoor richting de klant helemaal gevonden, meent directeur Erik van Gils. “Daarbij denken we heel toekomstgericht: bezit wordt minder belangrijk dan gebruik! Voor Wensink Lease is dit een maatschappelijke trend waarin wij een grote rol zien voor onze mobiliteitsoplossingen zoals flexlease, shortlease en wagenparkbeheer. Ook de zakelijke deelauto voor start-ups zien wij op korte termijn al voor de deur van bedrijfsverzamelgebouwen staan!”

Komend jaar moet de teller op 1.500 leaseauto’s terecht komen. “We hebben stevige groei ambities. Daarom hebben we onze buitendienst versterkt. We hebben ons werkgebied beter verdeeld. Het is belangrijk dat je lokaal zichtbaar bent. Persoonlijke aandacht geeft dé klik met je klanten.

Daarbij maken we graag gebruik van onze ‘grote broer’ Wensink Automotive. Via de lokale grote Wensink-vestigingen krijgen we natuurlijk al aardig voet aan de grond, maar wij hebben nog een pittige uitdaging. Anders dan Wensink Automotive zijn wij merkonafhankelijk. We horen dus wel bij de familie, maken ook gebruik van de kracht, maar kiezen heel bewust ook voor zelfstandigheid. Door een eigen identiteit neer te zetten. Dat zie je al terug op onze eigen nieuwe website.”

LEASE VOOR ALLE AUTOMERKEN
We hebben een duidelijk target voor ogen: in ¬2020 moeten er 5.000 leaseauto’s van ons rondrijden. Met militaire precisie en discipline sturen wij de ‘salestroepen’ aan, de soldaten in het veld. Wij voorzien hen van de juiste munitie om onze leasemogelijkheden goed onder de aandacht te brengen. Er begint zich al een olievlekwerking af te tekenen. Bij het opbouwen van klantrelaties gaan wij voor duurzaamheid, in de zin van loyaliteit. Leasing kan in vele vormen. Wij bieden daarbij alle automerken aan. Om de juiste mobiliteitsoplossing voor de klant te bepalen, willen wij elkaar goed leren kennen.”

AUTO-EMOTIE VERDWIJNT
“Hoog op mijn lijstje staat de ontwikkeling van privé lease. Komende generaties denken heel anders over autobezit. De emotie bij een auto verdwijnt een beetje. Men wil zo efficiënt mogelijk van A naar B. En hoe, dat maakt niet zoveel uit. Om een goede en grote speler te zijn in de privé leasemarkt is een keurmerk een ‘must’. Op dit moment zijn we bezig dit keurmerk te verwerven. Inmiddels zijn we al wel ISO gecertificeerd. Daarmee tonen we aan dat we de organisatie professioneel en met hoge kwaliteitsstandaards doorontwikkelen.”

MEEBEWEGEN
Via het Wensink Wijs traject is Erik van Gils ook betrokken bij het toekomstscenario van het hele Wensinkbedrijf. “Het is mooi te zien dat lease in veel businessideeën een grote plek inneemt. De wereld verandert zo snel, de vraag en behoefte van de klant beweegt continu. Ik verwacht dat wij in staat zijn snel mee te blijven schakelen en een uitgekiend palet aan diensten en concepten presenteren waarmee we onze klanten blijven ontzorgen. We sturen ze goed, veilig, milieuverantwoord en financieel aantrekkelijk de weg op!”