menu 

Nieuws

Nieuwe mobiliteit ontstaat door co-creatie

13 februari 2020

 

“Met vijf pioniers en 24 leasecontracten zaten we zo’n beetje antikraak in het oude Ford-gebouw.” Dat was de situatie waarin Erik van Gils begon als directeur van Wensink Lease.


Nu kijk ik terug op vijf enerverende jaren. Het was hard werken. Met gelukkig veel meer ‘ups’ dan ‘downs’, waardoor we een verdiende plek hebben veroverd in de markt én binnen bij onze ‘grote broer’ Wensink Automotive. Nu zijn we met 35 man/vrouw sterk. Samen bedienen we zo'n 4.000 leasecontracten, ruim 10.000 verzekeringspolissen en meer dan 10.000 onderhoudscontracten. Alles vanuit een eigen Lease & Services-kantoor. Dat maakt me bijzonder trots!”


Een zetje in de goede richting

De goede naam en de hulp van het Wensink-concern heeft ons zeker in het zadel geholpen. Dat zetje is van cruciaal belang geweest in de sterk verzadigde leasemarkt. Inmiddels staan we op eigen benen en is de samenwerking gelijkwaardiger geworden. We versterken elkaar. Wij zijn wat minder gericht op ‘verkooptransactie’, voor ons als leasebedrijf is het ontzorgen van de klant belangrijker. Dat doen we dan wel met alle mogelijkheden die we binnen heel Wensink in huis hebben. Een 1-stop-shop voor maatwerk en echt persoonlijk contact.”

Bij onze Wensink-collega’s willen we een voortrekkersrol als verbinder vervullen in het ‘Wensink first-principe’. Koppel de klantbinding niet zozeer aan het specifieke automerk, maar veel meer aan ons bedrijf. Als we zelf loyale relaties opbouwen, dan kunnen we onze klanten veel beter adviseren en op weg helpen.”


Multimobiliteitsaanbieder
We groeien nu bovengemiddeld in de leasemarkt voor bedrijfswagens. Je merkt dat onze kennis en expertise vanuit een autobedrijf is gegroeid en dus authentiek is. Dat merken de klanten. Met verstand van zaken zetten wij producten en diensten als multimobiliteitsaanbieder in de markt waarmee zowel de zakelijke als ook de particuliere klant echt geholpen is. Denk aan ons uitgebreide wagenparkbeheer. Wij optimaliseren het beheer en maken tegelijkertijd een verduurzamingsslag. Dat een klant als Breman, met zo’n 800 voertuigen, zich aan ons bindt is dan een mooie bevestiging.”


De ‘Spotify’ in de autowereld

“De uitdaging voor de volgende vijf jaar is de groei in volume. Daarvoor hebben we de goede mensen aan boord nodig. Wensink kent een eigen talentenprogramma: Wensink Wijs. Via deze interne kweekvijver en via ons innovatielab bieden we medewerkers nieuwe uitdagingen. Zo komen steeds beter de juiste mensen op de juiste plek te zitten.

De toekomst vraagt immers om nieuwe mobiliteitsconcepten, denk aan deelauto’s of leasefietsen. Nieuwe mobiliteit wordt echt in cocreatie bedacht, samen met de klant. Klanten denken in maandbedragen. We zijn als het ware de ‘Spotify’ in de autowereld. Alles wordt maatwerk. Onze mensen staan er klaar voor!”